65 viestiä aiheessa Hyviä toimintatapoja. Näytetään viestit 61 - 65.

Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
tintsik
tintsik vastasi Sputnikin viestiin 21.09.2011 kello 20:48.

Loodan et see paarkümmend minutit kui tikutaku staar sai olla midagi maailmas hullemaks ei teinud. Võtame asja rahulikult! Vigadest kubiseb ka eelkirjutaja kapsaaed. Selle võiks kõigepealt korda teha ja siis otsida tikuga teiste vigu.

RipeThePooh
RipeThePooh vastasi Sputnikin viestiin 22.09.2011 kello 08:52.

Sputnik sanoi:

Mm. nim. RipThePoon

LUULISI TOVERI PUT-NILKILLE JO TULLEEN SELVÄKSI ETTÄ mikäli tarkoitat minua, niin nimimerkkini on RipeThePooh! En katso olevani vuodatuksiesi kohteena, enkä myöskään ota niihin tämän jälkeen kantaa mikäli et ole kykeneväinen edes nimimerkkini oikeinkirjoitukseen.

Mitä muuten tarkoitat sanoilla iielilautakunnan ja tavallisissata ?
'Korjauksesi' vilisee kirotusvihreitä ja sitten itket jos niitä korjataan, hyi sinua!

Muutenkin, jos elämäsi pyörii pelkästään toisten (jostain syystä lähinnä minun) käännöksien korjaamisessa (tyyliin "lisätty kategoriat ja monikko"), niin onpas tylsää sinullakin. Hoh-hoijaa... Hanki elämä!
Tai ainakin joskus voisit täyttää toiveen (niitä riittää) tai kääntää uuden sanan. Tilaston mukaan sinulla on hieman yli 10% uusia sanoja, muut monikkojen korjauksia (jotka ovat toki tarkeitä asioita nekin), minulla sentään yli puolet (joista osa on toiveiden täyttöjä).

BTW: Tikutakut - Chipmunks (Tamias) on nisäkässuku, tunnettu maaoravavina. Oraviin toki kuuluu muitakin sukuja, kuten hyvin tietänet...

Tulette kyllä pääsemään minusta, että älkää kitiskö!

Tämä osaltani riittää tästä keskustelusta.

Sputnik
Sputnik vastasi RipeThePoohin viestiin 23.09.2011 kello 09:15.

RipeThePooh vastasi nisäkkäitä ja nisäkästoimikunnan ehdotuksia kosketelleeseen kirjoitukseeni. Tapansa mukaan kiemurrellen täysin pois itse päasiasta keskittyen pariin lyöntivirheeseen. .Kertailen englannin sanavarastoani ja katson hyödylliseksi samalla esim. lisätä puuttuvat kategoria tai taivutusmuodot ja lisätä jopa uusia merkityksiä. Luulen, että sanasto ei siitä huonone, päinvastoin. RipeThePooh itse usein korostelee haun tärkeyttä. Siinä kategoriatkin auttavat. RipeThePooh:n sanoja olen korjaillut paljon mm. siksi, että hänen omat kommenttinsa päivitysten (korjausten) yhteydessä ovat usein sellaisia, että ne loukkaavat. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon. Tarkoituksena on luonnollisesti ollut saada RipeThePooh muuttamaan tapojaan ja katsomaan peiliin. Erityisesti toivoisin hänen korjaavan itse omia päivityksiään kuten monet muut tekevät. Silloinhan muilla ei ole asian kanssa tekemistä. Tiettyä valoa on näkynyt tunnelin päässä, mutta ei vielä riittävästi. - Päivittäjiä on lähtenyt ja se on ikävää. Satun tietämään muutaman lähtöön syynkin: ilkeä kohtelu.Parempi olisi, että päivittäjien kesken olisi avoin ja hyvä henki.
Omien korjausteni korjaukset eivät minua (ilman ilkeitä kommentteja) ärsytä - päinvastoin olen siitä iloinen, koska sanasto paranee.

OskuPosku
OskuPosku kirjoitti 23.09.2011 kello 20:30.

En ymmärrä ollenkaan tätä teidän kahden välistä (ilmeisesti jo pidempiaikaista) keskinäistä naljailua. Älkääs nyt viittikö tyhjänpäiväisestä hakea riitaa. Jos joku niitä omia käännöksiä korjailee tai jopa poistaa, niin ei kannata ottaa asiaa liian henkilökohtaisesti. Pääsee helpommalla kun ajattelee että se muokkaaja tuskin sitä korjausta tekee vain ainoastaan ärsyttääkseen sinua. Kun kyseessä on avoin sanakirja ja eriäviä mielipiteitä käännösten oikeellisuudesta aina silloin tällöin ilmenee, ne kannattaa keskustella ASIALLISESTI tällä puolella. Kannattaa muistaa sanonta "niin metsä vastaa kuin sille huudetaan", eli jos avaat keskustelun syyttelyllä ja naljailulla, niin sitä samaa saat myös takaisin!

ERi
ERi vastasi RipeThePoohin viestiin 18.03.2018 kello 22:27.

Nostetaanpas taas tätä ketjua esiin, koska mukaan on tullut uusia käyttäjiä.
Ketjun ekoilla sivuilla on hyviä vihjeitä uusien käännösten syöttäjille, esim hakutoiminnon käyttö ennen uuden sanan syöttöä.
Samoin täydellisten taivutusmuotojen antaminen, jolloin hakutoiminto toimii esim. sanan monikkomuodon tai verbin taivutetun muodon perusteella.

Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava